نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آگاهی بررسی انتقادی نسبت فلسفۀ ذهن کانت و فلسفۀ ذهن معاصر با تأکید بر کارکردگرایی [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 41-79]

ا

  • اثولوجیا پژوهشی معرفت‌شناسانه دربارۀ «فکر» و «نظر» در مراتب صدور در اثولوجیا [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 175-200]
  • ادراک " تحلیل شکاف تبینی در رویکرد حسی حرکتی و فضای کاری عصبی [دوره 24، شماره 94، 1402، صفحه 65-93]
  • ادراک نفسانی بررسی انتقادی نسبت فلسفۀ ذهن کانت و فلسفۀ ذهن معاصر با تأکید بر کارکردگرایی [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 41-79]
  • ارادة آزاد منشأ مغزی و ناآگاهانه «ارادة آزاد» در آزمایش بنجامین لیبت و حکمت متعالیه [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 33-63]
  • استعاره مفهومی استعاره های مفهومی مبتنی بر جهت کنه – وجه در فلسفه ملاصدرا [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 101-129]
  • استعاره مفهومی طرح واره استعاره های مفهومی انفاق در قرآن کریم [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 137-173]
  • استعاره مفهومی انفاق طرح واره استعاره های مفهومی انفاق در قرآن کریم [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 137-173]
  • استعاره‌های مفهومی بازکاوی استعاره‌های مفهومی «لباس» در قرآن و نهج‌البلاغه بر مبنای مدل لیکاف و جانسون [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 197-241]
  • اصل فاعلیت جهت‌داری معرفت‌شناختی و مبانی آن؛ معرفی و نقد دیدگاه فرهنگستان علوم اسلامی [دوره 24، شماره 94، 1402، صفحه 93-120]
  • اطلاعات اهم مختصات معرفت‌شناختی فضای سایبر [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 5-39]
  • اعتباری ذات گرایی جدید و حدود تأثیر دین بر علوم(با تأکید بر رویکرد مصباح یزدی) [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 81-109]
  • افعال گفتاری مبانی معناشناختی تعین معنای متن از دیدگاه جان سرل و شهید صدر [دوره 24، شماره 94، 1402، صفحه 5-35]
  • انفاق طرح واره استعاره های مفهومی انفاق در قرآن کریم [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 137-173]
  • اینترنت اهم مختصات معرفت‌شناختی فضای سایبر [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 5-39]

ب

  • بسط استعاری طرحواره های تصویری و نقش آن در شکل گیری شبکه شعاعی مطالعه موردی ماده «دبر» در قرآن کریم [دوره 24، شماره 94، 1402، صفحه 151-18]
  • بنجامین لیبت منشأ مغزی و ناآگاهانه «ارادة آزاد» در آزمایش بنجامین لیبت و حکمت متعالیه [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 33-63]

پ

  • پاتنم ضدرئالیسم و رئالیسم عرفی: رورتی در مقابل پاتنم [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 39-70]
  • پتانسیل آمادگی منشأ مغزی و ناآگاهانه «ارادة آزاد» در آزمایش بنجامین لیبت و حکمت متعالیه [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 33-63]
  • پذیرش اخلاق باور و امکان پذیرش گزاره‌ بدون قرینه کافی [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 111-142]

ت

  • تاریخمندی نقد تاریخمندی ذاتی فهم با محوریت آیات قرآن [دوره 24، شماره 94، 1402، صفحه 37-64]
  • تعین معنا مبانی معناشناختی تعین معنای متن از دیدگاه جان سرل و شهید صدر [دوره 24، شماره 94، 1402، صفحه 5-35]
  • توصیفی ذات گرایی جدید و حدود تأثیر دین بر علوم(با تأکید بر رویکرد مصباح یزدی) [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 81-109]
  • توصیه‌ای ذات گرایی جدید و حدود تأثیر دین بر علوم(با تأکید بر رویکرد مصباح یزدی) [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 81-109]

ج

  • جان سرل مبانی معناشناختی تعین معنای متن از دیدگاه جان سرل و شهید صدر [دوره 24، شماره 94، 1402، صفحه 5-35]
  • جانسون طرح‎واره‎های تصویری داستان حضرت ابراهیم(علیه السلام) در قرآن کریم بر مبنای نظریۀ زبان‎شناسی شناختی جانسون [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 169-209]
  • جان مک‌داول ویتگنشتاینِ جان مک‌داول در برابر ویتگنشتاینِ سول کریپکی [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 103-135]
  • جهت‌داری علم جهت‌داری معرفت‌شناختی و مبانی آن؛ معرفی و نقد دیدگاه فرهنگستان علوم اسلامی [دوره 24، شماره 94، 1402، صفحه 93-120]
  • جهت‌داری معرفت‌شناختی جهت‌داری معرفت‌شناختی و مبانی آن؛ معرفی و نقد دیدگاه فرهنگستان علوم اسلامی [دوره 24، شماره 94، 1402، صفحه 93-120]

ح

  • حقیقی ذات گرایی جدید و حدود تأثیر دین بر علوم(با تأکید بر رویکرد مصباح یزدی) [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 81-109]
  • حکایت ذاتی تأملی دوباره در «حکایت ذاتی» و «حکایت شأنی» [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 71-102]
  • حکایت شأنی تأملی دوباره در «حکایت ذاتی» و «حکایت شأنی» [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 71-102]
  • حکمت متعالیه منشأ مغزی و ناآگاهانه «ارادة آزاد» در آزمایش بنجامین لیبت و حکمت متعالیه [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 33-63]
  • حوزة مبدأ بازکاوی استعاره‌های مفهومی «لباس» در قرآن و نهج‌البلاغه بر مبنای مدل لیکاف و جانسون [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 197-241]
  • حوزة مقصد بازکاوی استعاره‌های مفهومی «لباس» در قرآن و نهج‌البلاغه بر مبنای مدل لیکاف و جانسون [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 197-241]
  • حیث وجودی نقد تاریخمندی ذاتی فهم با محوریت آیات قرآن [دوره 24، شماره 94، 1402، صفحه 37-64]

خ

  • خود آگاهی بررسی انتقادی نسبت فلسفۀ ذهن کانت و فلسفۀ ذهن معاصر با تأکید بر کارکردگرایی [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 41-79]

د

  • داستان حضرت ابراهیم(ع) طرح‎واره‎های تصویری داستان حضرت ابراهیم(علیه السلام) در قرآن کریم بر مبنای نظریۀ زبان‎شناسی شناختی جانسون [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 169-209]
  • دبر طرحواره های تصویری و نقش آن در شکل گیری شبکه شعاعی مطالعه موردی ماده «دبر» در قرآن کریم [دوره 24، شماره 94، 1402، صفحه 151-18]

ذ

  • ذات‌گرایی ذات گرایی جدید و حدود تأثیر دین بر علوم(با تأکید بر رویکرد مصباح یزدی) [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 81-109]
  • ذهن مفهوم «واقعیت» در مکانیک کوانتومی و تأثیر آن بر ذهن [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 161-196]

ر

  • رئالیسمِ عرفی ضدرئالیسم و رئالیسم عرفی: رورتی در مقابل پاتنم [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 39-70]
  • رورتی ضدرئالیسم و رئالیسم عرفی: رورتی در مقابل پاتنم [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 39-70]

ش

  • شبکه شعاعی طرحواره های تصویری و نقش آن در شکل گیری شبکه شعاعی مطالعه موردی ماده «دبر» در قرآن کریم [دوره 24، شماره 94، 1402، صفحه 151-18]
  • شناخت بررسی انتقادی نسبت فلسفۀ ذهن کانت و فلسفۀ ذهن معاصر با تأکید بر کارکردگرایی [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 41-79]
  • شهید صدر مبانی معناشناختی تعین معنای متن از دیدگاه جان سرل و شهید صدر [دوره 24، شماره 94، 1402، صفحه 5-35]

ض

  • ضدرئالیسم ضدرئالیسم و رئالیسم عرفی: رورتی در مقابل پاتنم [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 39-70]

ط

  • طبیعت‌گرایی علم یا علم‌‌گرایی؟! بررسی انتقادی علم‌باوری انحصار‌گرایانه [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 5-38]
  • طبیعتگرایی نگاهی انتقادی به طبیعتگرایی روش شناختی [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 5-32]
  • طبیعت‌گرایی روش-شناختی علم یا علم‌‌گرایی؟! بررسی انتقادی علم‌باوری انحصار‌گرایانه [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 5-38]
  • طبیعتگرایی روش‌شناختی نگاهی انتقادی به طبیعتگرایی روش شناختی [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 5-32]
  • طبیعتگرایی علمـی نگاهی انتقادی به طبیعتگرایی روش شناختی [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 5-32]
  • طبیعت گرایی علمی قوی نگاهی انتقادی به طبیعتگرایی روش شناختی [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 5-32]
  • طبیعت‌گرایی معرفت‌شناختی علم یا علم‌‌گرایی؟! بررسی انتقادی علم‌باوری انحصار‌گرایانه [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 5-38]
  • طرح‎واره تصویری طرح‎واره‎های تصویری داستان حضرت ابراهیم(علیه السلام) در قرآن کریم بر مبنای نظریۀ زبان‎شناسی شناختی جانسون [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 169-209]
  • طرحواره های تصویری طرحواره های تصویری و نقش آن در شکل گیری شبکه شعاعی مطالعه موردی ماده «دبر» در قرآن کریم [دوره 24، شماره 94، 1402، صفحه 151-18]

ع

  • عالم تأملی دوباره در «حکایت ذاتی» و «حکایت شأنی» [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 71-102]
  • عقل معناشناسی عقل در علوم اسلامی و مقایسه آن با معرفت‌شناسی [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 65-100]
  • عقل اخلاقی معناشناسی عقل در علوم اسلامی و مقایسه آن با معرفت‌شناسی [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 65-100]
  • عقل اصولی معناشناسی عقل در علوم اسلامی و مقایسه آن با معرفت‌شناسی [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 65-100]
  • عقل دینی معناشناسی عقل در علوم اسلامی و مقایسه آن با معرفت‌شناسی [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 65-100]
  • عقل عرفانی معناشناسی عقل در علوم اسلامی و مقایسه آن با معرفت‌شناسی [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 65-100]
  • عقل فلسفی معناشناسی عقل در علوم اسلامی و مقایسه آن با معرفت‌شناسی [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 65-100]
  • عقل کلامی معناشناسی عقل در علوم اسلامی و مقایسه آن با معرفت‌شناسی [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 65-100]
  • علم تأملی دوباره در «حکایت ذاتی» و «حکایت شأنی» [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 71-102]
  • علم بسیط بررسی علم بسیط و علم مرکب در آرای صدرالمتالهین و بازخوانی آن با رویکردی درون دینی [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 143-168]
  • علم مرکب بررسی علم بسیط و علم مرکب در آرای صدرالمتالهین و بازخوانی آن با رویکردی درون دینی [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 143-168]
  • عمل‌گرایی اخلاق باور و امکان پذیرش گزاره‌ بدون قرینه کافی [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 111-142]
  • عینیت مفهوم «واقعیت» در مکانیک کوانتومی و تأثیر آن بر ذهن [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 161-196]
  • عینی‌سازی بازکاوی استعاره‌های مفهومی «لباس» در قرآن و نهج‌البلاغه بر مبنای مدل لیکاف و جانسون [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 197-241]

غ

  • غفلت بررسی علم بسیط و علم مرکب در آرای صدرالمتالهین و بازخوانی آن با رویکردی درون دینی [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 143-168]

ف

  • فراواقعیت مفهوم «واقعیت» در مکانیک کوانتومی و تأثیر آن بر ذهن [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 161-196]
  • فرهنگستان علوم اسلامی جهت‌داری معرفت‌شناختی و مبانی آن؛ معرفی و نقد دیدگاه فرهنگستان علوم اسلامی [دوره 24، شماره 94، 1402، صفحه 93-120]
  • فضای سایبر اهم مختصات معرفت‌شناختی فضای سایبر [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 5-39]
  • فکر پژوهشی معرفت‌شناسانه دربارۀ «فکر» و «نظر» در مراتب صدور در اثولوجیا [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 175-200]
  • فلسفه ذهن بررسی انتقادی نسبت فلسفۀ ذهن کانت و فلسفۀ ذهن معاصر با تأکید بر کارکردگرایی [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 41-79]
  • فهم نقد تاریخمندی ذاتی فهم با محوریت آیات قرآن [دوره 24، شماره 94، 1402، صفحه 37-64]

ق

  • قرآن بازکاوی استعاره‌های مفهومی «لباس» در قرآن و نهج‌البلاغه بر مبنای مدل لیکاف و جانسون [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 197-241]
  • قرآن نقد تاریخمندی ذاتی فهم با محوریت آیات قرآن [دوره 24، شماره 94، 1402، صفحه 37-64]
  • قرآن طرحواره های تصویری و نقش آن در شکل گیری شبکه شعاعی مطالعه موردی ماده «دبر» در قرآن کریم [دوره 24، شماره 94، 1402، صفحه 151-18]
  • قرآن طرح‎واره‎های تصویری داستان حضرت ابراهیم(علیه السلام) در قرآن کریم بر مبنای نظریۀ زبان‎شناسی شناختی جانسون [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 169-209]
  • قرآن کریم طرح واره استعاره های مفهومی انفاق در قرآن کریم [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 137-173]
  • قرینه‌ناکافی اخلاق باور و امکان پذیرش گزاره‌ بدون قرینه کافی [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 111-142]

ک

  • کارکردگرایی بررسی انتقادی نسبت فلسفۀ ذهن کانت و فلسفۀ ذهن معاصر با تأکید بر کارکردگرایی [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 41-79]
  • کانت بررسی انتقادی نسبت فلسفۀ ذهن کانت و فلسفۀ ذهن معاصر با تأکید بر کارکردگرایی [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 41-79]
  • کنه استعاره های مفهومی مبتنی بر جهت کنه – وجه در فلسفه ملاصدرا [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 101-129]

ل

  • لاادری اخلاق باور و امکان پذیرش گزاره‌ بدون قرینه کافی [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 111-142]
  • لباس بازکاوی استعاره‌های مفهومی «لباس» در قرآن و نهج‌البلاغه بر مبنای مدل لیکاف و جانسون [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 197-241]
  • لودویگ ویتگنشتاین ویتگنشتاینِ جان مک‌داول در برابر ویتگنشتاینِ سول کریپکی [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 103-135]

م

  • مبانی اخلاق باور و امکان پذیرش گزاره‌ بدون قرینه کافی [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 111-142]
  • معرفت استعاره های مفهومی مبتنی بر جهت کنه – وجه در فلسفه ملاصدرا [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 101-129]
  • معرفت اهم مختصات معرفت‌شناختی فضای سایبر [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 5-39]
  • معرفت‌شناسی اهم مختصات معرفت‌شناختی فضای سایبر [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 5-39]
  • معرفت‌شناسی پژوهشی معرفت‌شناسانه دربارۀ «فکر» و «نظر» در مراتب صدور در اثولوجیا [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 175-200]
  • معلوم تأملی دوباره در «حکایت ذاتی» و «حکایت شأنی» [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 71-102]
  • معناشناسی مبانی معناشناختی تعین معنای متن از دیدگاه جان سرل و شهید صدر [دوره 24، شماره 94، 1402، صفحه 5-35]
  • مکانیک کوانتومی مفهوم «واقعیت» در مکانیک کوانتومی و تأثیر آن بر ذهن [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 161-196]
  • ملاصدرا استعاره های مفهومی مبتنی بر جهت کنه – وجه در فلسفه ملاصدرا [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 101-129]
  • ملاصدرا بررسی علم بسیط و علم مرکب در آرای صدرالمتالهین و بازخوانی آن با رویکردی درون دینی [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 143-168]
  • منشأ مغزی ناآگاهانه منشأ مغزی و ناآگاهانه «ارادة آزاد» در آزمایش بنجامین لیبت و حکمت متعالیه [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 33-63]
  • میرباقری جهت‌داری معرفت‌شناختی و مبانی آن؛ معرفی و نقد دیدگاه فرهنگستان علوم اسلامی [دوره 24، شماره 94، 1402، صفحه 93-120]

ن

  • نسبی بودن علم مرکب بررسی علم بسیط و علم مرکب در آرای صدرالمتالهین و بازخوانی آن با رویکردی درون دینی [دوره 24، شماره 95، 1402، صفحه 143-168]
  • نظر پژوهشی معرفت‌شناسانه دربارۀ «فکر» و «نظر» در مراتب صدور در اثولوجیا [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 175-200]
  • نظریه اجتماعی معنا مبانی معناشناختی تعین معنای متن از دیدگاه جان سرل و شهید صدر [دوره 24، شماره 94، 1402، صفحه 5-35]
  • نفس پژوهشی معرفت‌شناسانه دربارۀ «فکر» و «نظر» در مراتب صدور در اثولوجیا [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 175-200]
  • نگاشت طرح واره استعاره های مفهومی انفاق در قرآن کریم [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 137-173]
  • نهج‌البلاغه بازکاوی استعاره‌های مفهومی «لباس» در قرآن و نهج‌البلاغه بر مبنای مدل لیکاف و جانسون [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 197-241]

و

  • واژگان کلیدی: علم‌گرایی علم یا علم‌‌گرایی؟! بررسی انتقادی علم‌باوری انحصار‌گرایانه [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 5-38]
  • واژگان کلیدی: فلسفه علم نگاهی انتقادی به طبیعتگرایی روش شناختی [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 5-32]
  • واقع‌گرایی مفهوم «واقعیت» در مکانیک کوانتومی و تأثیر آن بر ذهن [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 161-196]
  • واقع‌گرایی ویتگنشتاینِ جان مک‌داول در برابر ویتگنشتاینِ سول کریپکی [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 103-135]
  • واقعیت مفهوم «واقعیت» در مکانیک کوانتومی و تأثیر آن بر ذهن [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 161-196]
  • وجه استعاره های مفهومی مبتنی بر جهت کنه – وجه در فلسفه ملاصدرا [دوره 24، شماره 93، 1402، صفحه 101-129]
  • ویتگنشتاینِ کریپکی ویتگنشتاینِ جان مک‌داول در برابر ویتگنشتاینِ سول کریپکی [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 103-135]

ه

  • هرمنوتیک فلسفی نقد تاریخمندی ذاتی فهم با محوریت آیات قرآن [دوره 24، شماره 94، 1402، صفحه 37-64]
  • هنجارین بودن معنا ویتگنشتاینِ جان مک‌داول در برابر ویتگنشتاینِ سول کریپکی [دوره 24، شماره 96، 1402، صفحه 103-135]